Coax aansluiting (TV)

Voor digitale televisie heb je een goed signaal nodig. Het digitale signaal wordt door providers geleverd. Het signaal kan zowel in de woonkamer als in de meterkast binnen komen. Natuurlijk komt het wel eens voor dat er signaal problemen zijn bij  providers waar je als klant niets aan kan doen. Toch zijn 80 á 90% van de storingen te wijten aan binnenhuis aansluitingen. Sinds de komst van 4G op uw mobiel is de interferentie (storing) op uw coax bekabeling, connectoren, splitters, versterkers toegenomen. Hierdoor loopt u de kans dat u een vastlopend beeld, een blokkerig beeld, signaal verlies, sneeuw in analoog beeld ( SBS6 en EUROSPORT) te zien krijgt. Bovenstaande storingen kunnen onder ander opgelost worden door het plaatsen van Kema Keur gecertificeerde bekabeling, connectoren om zo de interferentie (4G) tegen te gaan. 

 

Wat ik kan betekenen m.b.t. televisie aansluiting:

 

  • Indien u een coaxkabel gebruikt kan ik het binnenkomende signaal tot het aansluiten van uw tv meten.

  • Indien nodig, connectoren, splitters vervangen tegen interferentie waardoor u goed beeld blijft houden;

  • Indien nodig weghalen, vervangen of plaatsen van een router versterker;

  • Indien u meerdere tv's heeft die DVB-C ondersteunen kunt u gratis digitaal kijken (alleen kabel van Ziggo) i.p.v. analoog; 

  • Modems -en media boxen van kabel providers uitlezen om na te gaan of de juiste informatie wordt ontvangen door de  boxen;

  • Indien u niet weet of het probleem in uw huis of aan de kabelprovider (dure voorrijkosten) ligt.